S kouzelnickou hůlkou: Magické dospívání filmového čaroděje – Tom Felton (audiokniha – recenze)

Vydáno jako audiokniha: 2023, Práh
Interpret: Anežka Pohorská, Radek Škvor
Orig. název: Beyond the Wand: The Magic and Mayhem of Growing Up a Wizard , 2022
Vazba knihy: pevná / vázaná
Počet stran: 408
Délka: 8h 7min

“Naprostá nezbytnost pro každého fanouška Harryho Pottera. S předmluvou filmové Hermiony – herečky Emmy Watsonové. Doplněno o dosud nezveřejněné fotky z natáčení filmů, které změnily svět. Jaké bylo dospívání uprostřed natáčení toho největšího filmového hitu posledních dekád? Filmový Draco Malfoy, hlavní rival Harryho Pottera, se po letech rozhodl svěřit s těmi nejosobnějšími i nejvtipnějšími vzpomínkami na více než deset let natáčení filmů, jejichž knižní předloha změnila svět a stala se unikátním fenoménem a popkulturním hitem. Jen málokdo může tvrdit, že vystudoval tu nejprestižnější kouzelnickou školu světa v Bradavicích. Herec Tom Felton si touto zkušenosti prošel, byť patřil do té nejméně populární a nejobávanější zmijozelské koleje.

• Kdo z filmového obsazení Tomovi nejvíce přirostl k srdci?
  • Jak to ve skutečnosti bylo s Tomovým románkem s filmovou Hermionou Emmou Watsonovou?
  • A co dokázalo doběla rozčílit obávaného profesora Snapea?
    Varování! Tato kniha vás přiměje silně přehodnotit vztah k jedné z nejnenáviděnějších filmových postav všech dob.”

Recenze:
Před pár týdny mi Gábi řekl, že se děje něco obrovského ze světa Harryho Pottera! Kniha Toma Feltona (ano, ten, co hrál Draca Malfoye) bude brzy jako audiokniha, ale s překvapením! Předmluvu, napsanou Emmou Watson, namluvila Anežka Pohorská, která propůjčila svůj hlas filmové Hermioně a samotný text Toma namluvil dabér Draca Malfoye, tedy Radek Škvor! Samozřejmě jsem byla extrémně nadšená! A to jsem byla i při poslechu.

Nejprve bych chtěla pochválit oba dabéři, kteří udělali úžasnou práci. Pro mě jejich projev dokonalý byl, stejně jako celá kniha. Při poslechu máte pocit, jako byste poslouchali vyprávění Draca, ale pozor, Tom je Tom, ne Draco! Je to nejlepší čtený projev v audioknize, jaký jsem kdy slyšela. Neskutečně příjemně se mi poslouchal a nechtěla jsem, aby kniha skončila. Děkuji za to!

Tom svou knihu napsal tak moc upřímně bez žádných okolků, svěřil se se svým dětstvím, se svými veselými zážitky, ale také se svou rodinou a tou nejtěžší životní situací.

Na začátku se dozvídáme, jak přišel k herectví a co měl už jako malé dítě za zájmy. Vypráví nám své první zkušenosti s herectvím, co natočil za filmy, až se dostal k natáčení veledíla jménem Harry Potter. HP se objevuje během celého čtení, poněvadž je součást Tomova života a je za to vděčný. Pobavíte se vtipnými zážitky s filmovým Brumbálem nebo s nepříjemnou situací s filmovým profesorem Snapem, který měl srdce ze zlata. Poslouchat, jak probíhalo natáčení a jak se chovali herci mimo kamery, je naprosto boží.

Tento malý blonďatý rebel vyrostl a trávil část života v LA, kde ho potkaly ony těžké životní situace. Tom bojoval se svou psychikou a svěřuje se se vším, jak se cítil uvnitř nitra a jak se ze všeho dostal. Tahle pasáž vás zasáhne nejvíce, já vše hltala a cítila s Tomem, bolelo mě poslouchat, co si vše musel zažít. Myslím, že v této části se mnoha čtenářům změní pohled na tohoto vynikajícího a vřelého člověka. Už ho nebudete vnímat jako grázla z HP, ale jako skutečného Toma Feltona.

Pamatujte, bohatým vás nedělají peníze, ale to, zda máte milují lidi kolem sebe, zda máte rodinu, lásku a přátele.

Za audioknihu moc dekuji Audioteka.cz, nakladatelství Práh a nakladatelství Rosier.

Doporučuji jak nejvíc mohu. Je to skvost a já ji zbožňuji!