Vánoční prasátko – J. K. Rowling (kniha – recenze)

Počet stran: 304
Jazyk vydání: český
Ilustrace/foto: Jim Field
Autor obálky: Jim Field
Vazba knihy: pevná / vázaná
ISBN: 978-80-000-6428-4

“Vánoční prasátko je laskavý, napínavý dobrodružný příběh o lásce jednoho kluka ke své nejmilejší hračce a o tom, jak daleko je kvůli ní ochoten jít. Jde o samostatnou knihu, která nijak nenavazuje na žádný z předchozích titulů J. K. Rowlingové, a je určena čtenářům od osmi let. Zamiluje se do ní však celá rodina. Jack nade vše zbožňuje své plyšové prasátko, které má úplně odmalička. Vždycky tu pro něj bylo, zažili spolu dobré i zlé časy. Jednou na Štědrý večer se však stane hrozná věc – prasátko se ztratí. Ale Vánoce jsou čas zázraků a na Štědrý večer vše ožívá, dokonce i hračky. A Vánoční prasátko, nejnovější Jackova hračka a poněkud otravná náhrada za původní prasátko, má odvážný plán. Vydají se spolu na kouzelnou cestu za ztracenou hračkou a za záchranou nejlepšího kamaráda, kterého Jack kdy měl…

Vánoční prasátko je první dětská kniha J. K. Rowlingové od série o Harrym Potterovi a ke čtenářům se dostává rok po pohádce Ikabog, která vycházela na pokračování on-line. Veškerý výtěžek z autorských práv autorka darovala nadaci Volant, jež pomáhá skupinám ohroženým pandemií covidu-19. Nyní se těší, že se s Vánočním prasátkem opět vrátí k malým čtenářům.”

Recenze:

Moje druhá pohádka od J.K.Rowling., první byla Ikabog, a opět nezklamala, ba naopak! A Harryho Pottera jako pohádku nepočítám 😃

Vánoční prasátko mi leželo v knihovně dva roky, než jsem se k němu dostala a teď toho lituji, protože tahle knížka si zaslouží být čtená každoročně ❤️ A je jedno, že se jedná o příběh, kde ožijí hračky a malý chlapeček se vydá s novým prasátkem hledat své staré prasatko do země ztracených věcí.

Jak to u paní Rowlingové bývá, dospělý člověk si v jejich knihách najde životní moudra a ponaučení. Vánočním prasátkem jsem se ještě více utvrdila v tom, jak je Rowlingová skvělá spisovatelka. Po celou dobu čtení jsem ji obdivovala a všem říkala, že nechápu, jak může někdo tak nádherně psát. Opět je tu dokonale propracovaný svět a jeho zákony, nádherný popis míst a věcí.

Vánoční prasátko je kouzelný příběh o tom, jak si máme vážit věcí, které máme. A ne jen těch hmotných, ale i nehmotných, jako je štěstí, naděje, láska a podobně. Že dáváme emoce do všeho, co máme rádi a měli bychom s nimi zacházet hezky. A kdo ví, třeba opravdu věci mají svou duši. Jako děti jsme my všichni věřili, že naše hračky nás poslouchají a rozumí nám, můžeme si s nimi i v duchu povídat. Tam proč bychom si tohle nemohli představit i teď a probudit v sobě to vnitřní dítě? Třeba si mnozí z nás opravdu začnou mnohem víc všeho kolem sebe.

V knížce jsem si zamilovala jak ztraceného Pašíka, tak nové vánoční prasátko, které je statečné jak nikdo jiný a pro toho, koho má rádo, by udělalo vše i na úkor sebe. Modrý králíček si získal místo v mém srdci, oba andílci, kompas, štěstěna i naděje. A samozřejmě náš živý chlapeček Jack a Hedvika 🥰

Vánoční prasátko mě ke konci rozbrečelo, a to u knížek moc nebrečím.

Knížku doporučuji všem! Miluji ji, miluji J.K.Rowling! Právem je moje nejoblíbenější spisovatelka 💜

Hodnocení: 1000⭐️/ 5⭐️