Kavárna v Kodani – Julie Caplin (kniha – recenze)

Orig. název: The Little Café in Copenhagen, 2018
Vazba knihy: měkká / brožovaná
Jazyk vydání: český
Počet stran: 351
Překlad: Jana Chartier

Hodnocení: 5⭐️/ 5⭐️

“Vtipný příběh o lásce, štěstí a cestování, který vás chytne od první stránky! Popadněte teplou deku, hrnek horké čokolády a začtěte se… Úspěšná manažerka Kate má přesně takový život, jaký si vysnila. Pracuje pro jednu z nejlepších PR agentur v rušném Londýně, je úspěšná, okouzlující a její přítel je tak… skvělý. Dokud jí tento skvělý přítel neukradne nápady, díky nimž je povýšen místo ní. Kate by ráda všem dokázala, že není tak mladá a nezkušená, jak si všichni myslí. Získat jako nového klienta velkého prodejce dánských bytových doplňků a nábytku je její šance. Protože práce je pro ni vším.

Proto musí absolvovat cestu do Kodaně. Co se zprvu zdá jako otravný PR výlet pro hrstku ještě otravnějších novinářů, jehož jediným účelem je získání zakázky pro Kate, se nakonec změní v cestu, která všem účastníkům změní životy. Během poznávání krás Kodaně a dánského přístupu k životu poznávají novináři i Kate sami sebe. A nakonec se ukáže, že všichni získali mnohem víc než jen námět na články nebo pracovní příležitost.”

Recenze:

První díl ze série Romantické útěky od Julie Caplin, a to s názvem Kavárna v Kodani. Z této série jsem již četla Čajovnu v Tokiu, která byla naprosto úžasná, ale rozhodla jsem se číst všechny díly postupně.

Julie Caplin je anglická spisovatelka, která pracuje v PR jako naše hlavní hrdinka, cestuje s novináři a píše o jídle a pití. Caplin procestovala a stále cestuje po světě a díky tomu dokáže napsat tyto nádherné knihy, v kterých dokonale popíše atmosféru, zvyky a gastronomii měst a států 😊 Také navštívila naši Českou republiku a nedávno vydala povídku Potkáme se v Praze, jelikož u nás v ČR má opravdu velkou základnu fanoušků 😊

Kavárna v Kodani byla stejně dobrá kniha, jako Čajovna v Tokiu. Ačkoliv tedy miluji Asii a Tokio je mi k srdci blíže, zamilovala jsem si i Dánsko a jeho hlavní město Kodaň. Mám vždy pocit, že zamilovaná linka je v této sérii něco jako doplněk či vedlejší věc. Já si hlavně užívám ono poznávání nových míst a zvyků 🥰

Tato kniha mě velmi potěšila dánských hygge stylem, který nás knihou provázel. Jak se v anotaci píše, naše hlavní hrdinka Kate dostala za úkol vzít 6 novinářů na poznávací cestu do Kodaně, aby styl hygge opravdu zažili a ne si jen představili, že se jedná o svíčky, deky a nábytek, které mají zútulnit byt. Jde o mnohem více. Jde o to, jak máme myslet a užívat si každé drobnosti, vážit si jich a mít z nich radost. Lars, který chce otevřít v Kodani nový dánský obchod, věděl moc dobře, že zažít Kodaň na vlastní kůži bude to nejlepší pro PR.

Strašně moc mi přirostl k srdci tým novinářů: Avril, Ben, Fiona, Sofie, Conrad a David. Asi nejvíc zbožňuji Avril, Bena a Conrada. Sami po přečtení uvidíte proč. A Fiona je hlavní postavou v Čajovně v Tokiu! 🫖🎎

Naše druhá hlavní postava, mužská, je Ben. Nabručená vzteklá liška se srdcem na správném místě. Ale příběh by nemohl existovat bez maminky Larse, éterické a vřele Evy, která vedla onu slavnou kavárnu, která je g názvu této knížky. Nejraději bych k Larsově mamince zašla na kávu nebo kakao, ochutnala všechny možné obložené chleby nebo dánské pečivo a navštívila spoustu krásných míst v Kodani.

Myslím, že čtenáře, kteří nemají rádi až tak popisy a nebaví je číst o cestování a poznávání, tahle série tolik nenadchne. Romantiky si zde užijete dost a i srandy, to vše nám tato knížka a série nabízí, ale musíte počítat s tím, že napůl čtete cestopis. Já jsem si oblíbila snad všechny kladné postavy a přirostly mi k srdci. Jsou to skvělí lidé. A nesmím zapomenout na dokonalé obálky českých vydání, které ilustrovala Kateřina Brabcová, naše obálky jsou nejkrásnější ze všech! 💛

Během čtení jsem si u ukládala názvy a druhy pokrmů a také míst, která v Kodani navštívit.

Měli byste zájem o takový příspěvek a článek na blogu?

Kdo z vás četl Kavárnu v Kodani a má rád tuhle sérii nebo i jiné knížky od Julie Caplin?