iPohádka – Karel Kovy Kovář (knižní recenze)

Český autor, moderní pohádka plná internetu, princů, princezen, elfů a dračích hlav. Knížka, u které se budete smát na každé stránce a poukáže na problémy dnešní společnosti.

Ač nejsem fanoušek YouTube kanálu Kovyho, tak mě jeho lákadlo video na Instagramu nadchlo. Líbil se mi obal knížky a hlavně to, že je to moderně podaná pohádka. Ihned jsem se šla podívat, jestli někde není ukázka z knihy, a byla! Hned první věta mě pobavila a zaujala.

Víte, když v knížce, která není určena (určitě) jen pro děti, najdete světové problémy jako je znečištění planety; korupci, influencery, urážky a nepochopení lásky mezi rozdílnými lidmi (zde rasami) atd., řeknete si, však to není jen tak nějaká kravina YouTubera (znáte to, spousta lidí už z principu, že je někdo YouTuber, neuznává jeho jinou tvorbu a díla, která jsou mnohdy povedená), že i taková moderní pohádka může děti a mládež poučit, dát jim něco, poukázat na důležité věci.

Vedle toho se bavíte nad pozměněnými názvy nebo jmény. Královna používá Rodičinder (Tinder), kámoška princezny, influencerka, chodí na Anagram (Instagram), rychtářovo jméno je Plánička (Slunce seno :-D) nebo že se princezna jmenuje Amálie, ale říká si Amy, protože miluje Amy Winehouse a její plakát jí visí na dveřích 😀

Víc vám povídat nebudu, nechte se překvapit, s čím vším Kovy přišel, jeho schopnost vymyslet všelijaké názvy, je vykutálená.

Knížka se četla velmi dobře, lehce, žádné pasáže nenudily. Všude byla nějaká zajímavá situace nebo akce. Postavy, i vedlejší, si oblíbíte, skoro nikoho nejde nesnášet – mně nevadila ani záporná postava (nebudu prozrazovat kdo). Avšak abyste si je zamilovali ještě víc, mohla by být knížka delší a věnovat se každému trochu hlouběji. Určitě by mi to nevadilo. Ale vzhledem k tomu, že je to pohádka a ne román, tak to chápu 🙂

iPohádku doporučuji všema deseti, pokud chcete pohodové a vtipné čtení. Já se u ní smála asi jako ještě u žádné knížky 🙂

Hodnocení:
5* z 5

Co se stane, když se pohádkové království připojí k internetu? Odpověď čeká nejen za devatero horami a devatero plastem znečištěnými řekami, ale i v této knize! Buďte připraveni na vše, jen ne na tradiční pohádku. Král Bořivoj III. Připojený a jeho choť Ljuba IV. musí provdat svou dceru Amálii. Během jedné noci ale oba zmizí a nad královstvím krouží drak. Zlo se probouzí. A překvapivě úplně jinde, než by ho princezna se svými kamarádkami čekaly.

ⓒ blumensprache.blog.cz / databazeknih.cz